Η κυβέρνηση της Ν.Δ συνεχίζει την ολόπλευρη επίθεσή της στον κόσμο της εργασίας και της νεολαίας με μία σειρά αντιλαϊκών και αντεργατικών μέτρων. Ειδικότερα, συνεχίζει την επίθεση της στη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία που ξεκίνησε με την εξίσωση των πτυχίων των δημόσιων Πανεπιστημίων με αυτά των ιδιωτικών κολλεγίων. Τώρα έρχεται να ανακοινώσει την ψήφιση -με συνοπτικές διαδικασίες και εν μέσω εξεταστικής-στις 21/01 του νομοσχεδίου ίδρυσης της ΕΘΑΑΕ και της αναβάθμισης της αξιολόγησης των ιδρυμάτων και τμημάτων, συγκεκριμένα τη σύνδεση αυτής της αξιολόγησης με το 20% της τακτικής τους χρηματοδότησης την ίδια στιγμή που η υπο-χρηματοδότησή τους αποτελεί χρόνιο πρόβλημα.
Σε αυτό το κλίμα ανταγωνισμού, όσες Σχολές δεν αξιολογηθούν ως επαρκώς «ανταποδοτικές» (βλ. εφαρμογή διαγραφών ,έρευνα συνυφασμένη με τις ανάγκες της αγοράς, απορροφησιμότητα αποφοίτων) θα έχουν τεράστιο λειτουργικό πρόβλημα. Θα κληθούν έτσι να βρουν πόρους είτε μέσω διδάκτρων σε μεταπτυχιακά μεταβιβάζοντας στους/ις φοιτητ(ρι)ες το κόστος σπουδών ή ακόμα και σε προπτυχιακά αρχικά σε ξενόγλωσσα προγράμματα όπως προανήγγειλε η Ν.Κεραμέως και όταν επιτραπεί συνταγματικά για όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες. Εναλλακτικά θα αναζητούν χορηγίες από εταιρίες και θα διαμορφώνουν το πρόγραμμα σπουδών τους με βάση τα συμφέροντα αυτών. Η κίνηση αυτή έρχεται να εναρμονίσει ακόμα περισσότερο τα ιδρύματα και τα τμήματα με τις επιταγές της αγοράς και της ανάπτυξης. Σε συνδυασμό με τις εξαγγελίες για διαγραφές των ν+3 φοιτητ(ρι)ών, τις αλλαγές σε προγράμματα σπουδών και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα σε συνεχές κίνδυνο, τα όλο και αυξανόμενα αντιδραστικά μέτρα της κυβέρνησης έρχονται να εντατικοποιήσουν ακόμα περισσότερο τους ρυθμούς σπουδών μας και τις ζωές μας, να μας βάλουν στο τρυπάκι του ατομικού φακέλου προσόντων και να μετατρέψουν την δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε μία ακόμα πηγή κέρδους, σε ένα εμπόρευμα προς αγοροπωλησία.
Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι η επιχειρηματικοποίηση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, η μετατροπή τους δηλαδή σε πεδία κερδοφορίας του ιδιωτικού κεφαλαίου, αποτελεί θεμελιώδη στόχευσή της. Συγκεκριμένα, μέσα από ένα αρχικά ενιαίο νομοσχέδιο το οποίο προέβλεπε μεταξύ άλλων την θέσπιση ορίου φοίτησης (ν+2, ν+3), το Υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει σε κατάτμηση του σε μικρότερα νομοσχέδια όπως η θερινή κατάργηση του ασύλου, η επαναφορά της ταξικής βάσης του 10 στις πανελλαδικές, η εξίσωση πτυχίων ΑΕΙ με αυτά των ιδιωτικών κολλεγίων κοκ. Στο νομοσχέδιο που κατατίθεται δε τώρα, προβλέπεται η δυνατότητα διορισμού εκπαιδευτικών με πτυχίο κολλεγίων, κάτι που βγάζει στο δρόμο αναπληρωτές και μόνιμους καθηγητ(ρι)ες, τα σωματεία και τις ομοσπονδίες τους. Φαίνεται πως θα συνεχίσουν μέχρι τέλους για να πετύχουν αυτό που θέλουν, κι αυτό δεν είναι κάτι άλλο παρά την πλήρη εναρμόνιση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στις επιταγές του κεφαλαίου, ιδρύματα που θα παράγουν γνώση μη κοινωνικά χρήσιμη αλλά κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες της αγοράς, πτυχιούχες και πτυχιούχους χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και μελλοντικούς εργαζόμενους/ες που θα κληθούν να εργαστούν μέσα στην ελαστικότητα, την ανάγκη συνεχούς επανακατάρτισης και την επισφάλεια, συνεχώς αναλώσιμοι. Ακάθεκτοι προχωρούν, ωστόσο, παρά τις ενστάσεις ακόμα και των ίδιων των οργάνων σε αυτά τα μέτρα, όπως με τη Σύνοδο Πρυτάνεων να αντιτίθεται ανοιχτά στο νέο τρόπο χρηματοδότησης και τη Σύγκληκτο ΕΜΠ και των μελών ΔΕΠ του Παντείου να επικαλούνται αντισυνταγματικότητα του νομοσχεδίου για την εξίσωση πτυχίων, την αξιολόγηση και την μετατροπή των ΑΕΙ σε παίγνια των ισχυρών ιδιωτικών συμφερόντων.
Η ίδια κυβέρνηση προσπάθησε να σταματήσει την αντίδραση των φοιτητών και των φοιτητριών με την κατάργηση του Ασύλου, την ακραία καταστολή στην ΑΣΟΕΕ, στη Σύνοδο Πρυτάνεων και σε μια σειρά κεντρικής αντιπαράθεσης κινητοποιήσεων ενώ στήριξε ανοιχτά τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες και τα ενιαία ψηφοδέλτια με σκοπό τη διάλυση των Φοιτητικών Συλλόγων η μαζικότητα των συνελεύσεων των οποίων μπορεί να βάλει εμπόδια στα καταστροφικά για την Παιδεία σχέδιά τους. Παρόλα αυτά πολλοί φοιτητικοί σύλλογοι, δεν έμειναν αμέτοχοι και έδειξαν έμπρακτα την εναντίωση τους στα σχέδια της κυβέρνησης μέσω των αποφάσεων των συλλογικών τους διαδικασιών. Και θα συνεχίσουμε να εναντιωνόμαστε στα σχέδια τους που υποβαθμίζουν την εκπαίδευση και τις ζωές μας για το όφελος λίγων.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ!
ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΗΣ
ΚΑΜΙΑ ΕΞΙΣΩΣΗ ΠΤΥΧΙΩΝ ΑΕΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΟΛΕΓΙΩΝ
ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 21/01
ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΤΙΣ 12 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΤΙΣ 12:30 ΣΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ