Πριν μερικές μέρες ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και έγινε γνωστό ότι 40.000 μαθητές/ριες έμειναν εκτός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Ο λόγος αποκλεισμού τόσων μαθητ(ρι)ών ήταν το μέτρο της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που πέρασε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με τον νόμο Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη πριν μερικούς μήνες. Η αφήγηση της κυβέρνησης για την ΕΒΕ απέτυχε περίτρανα αφού φαινομενικά ο στόχος ήταν να μείνουν εκτος ΑΕΙ μαθητές οι οποίοι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των σχολών τους με αποτέλεσμα να την παρατήσουν και στην πραγματικότητα μεινανε εκτός σχολών πάρα πολλοί/ες μαθητές/ριες που υπό κανονικές συνθήκες θα εισάγονταν σε κάποιο ΑΕΙ της επιλογή τους. Υπήρξαν, μάλιστα 68 τμηματα με 0-10 εισακτέους, με το μέλλον των σχολών και των φοιτητ(ρι)ών που πέρασαν σε αυτές να είναι αβέβαιο.
Η Ε.Β.Ε αποτελεί ένα ακόμα μέτρο για την συνολικότερη αναδιάρθρωση της παιδείας και συγκεκριμένα του δημόσιου και δωρεάν πανεπιστημίου. Το μέτρο αυτό πλήττει κυρίαρχα μαθητές/ριες κατώτερων κοινωνικών τάξεων, οι οικογένειες των οποίων δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν φροντιστήρια ώστε να πετύχουν την είσοδό τους στα ΑΕΙ. Έτσι, δημιουργείται ένας ακόμα ταξικός φραγμός για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή με τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητ(ρι)ών από τα δημόσια πανεπιστήμια, δημιουργείται πελατεία στα ιδιωτικά κολλέγια, των οποίων πλέον τα πτυχία είναι και ισότιμα με τα πτυχία των ΑΕΙ. Πλέον για τα άτομα των πιο ασθενών οικονομικων στρωμάτων η προσπάθεια εισαγωγής στο δημόσιο πανεπιστήμιο γίνεται μάταιη αφού τόσο το κόστος των φροντιστηρίων όσο και η μειωμένη πιθανότητα επιτυχιας λόγω της Ε.Β.Ε, καθιστά την φοίτηση στα ιδιωτικά κολλέγια πιο σίγουρη λύση με μικροτερο οικονομικό κόστος. Συγχρόνως όσοι/ες δεν φοιτήσουν σε ιδιωτικό κολλέγιο και αποτύχουν στις πανελλήνιες στρέφονται στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση προσπαθεί να κατευθύνει αυτούς τους μαθητές σε μεταλυκειακες δομές ώστε να δημιουργηθεί εργατικό δυναμικό χαμηλής ειδίκευσης στην παραγωγική ηλικία. Άλλη μια στόχευση της κυβέρνησης με αυτό το μέτρο μέσω της μείωσης των εισακτέων είναι το κλείσιμο ή η συγχώνευση όλο και περισσότερων πανεπιστημιακών τμημάτων, ώστε να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα του κράτους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, η Ε.Β.Ε. είναι ξεκάθαρα ένα ιδεολογικό μέτρο που στόχο έχει, από την μια να πειθαρχήσει περαιτέρω τους μαθητές και τις μαθήτριες καθώς αν αυτοί/ές δεν μπορέσουν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις των εξετάσεων θα μένουν εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης. Ενώ από την άλλη προσπαθεί να εντυπώσει στις συνειδήσεις της κοινωνίας συνολικά ότι πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση θα έχουν μόνο οι λίγοι και ικανοί.
Σε μια χρονιά όπου οι εισακτέοι μειώθηκαν κατά το ⅓, είναι φανερό πως η αποτυχία δεν βαραίνει αυτές κι αυτούς που προσπάθησαν, αλλά την κυβέρνηση και την υπουργό παιδείας Ν. Κεραμέως που αποφάσισαν με αυτόν το νόμο να πειραματιστούν με το μέλλον των μαθητ(ρι)ών σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία.
Εμείς από την πλευρά μας τασσόμαστε απέναντι σε κάθε σύστημα που στο όνομα της εκπαίδευσης κάνει διαχωρισμούς μεταξύ μαθητ(ρι)ών βάζοντας έτσι φρένο στα όνειρά τους.
-Απαιτούμε την κατάργηση της Ε.Β.Ε και την άμεση εύρεση λύσης για όλες τις μαθήτριες που έμειναν εκτός Τριτοβάθμιας εξαιτίας αυτής.
-Δεν θα δεχτούμε τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας.
-Απεγκλωβισμός των Πανεπιστημίων από το Νόμο Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη.